Friday 16 May 2014

Selamat hari guru

teks: nazirahbugal
foto: google

Assalamualaikum.
Setiap tahun pada 16 mei semua guru di raikan sempena mengingati jasa-jasa mereka yang tak pernah mengenal  erti jemu .mendidik dan terus mendidik supaya anak -anak bangsa terus menjadi cerdik.
Tanpa tunjuk ajar dan bimbingan  mereka tidak mungkin kita pandai membaca dan mengira. Dan tidak mungkin kita menjadi seperti apa yang kita jadi sekarang. Begitu besar jasanya seorang yang bergelar pendidik.



Pendidik bukan sahaja untuk yang bergelar guru yang mengajar di sekolah, tetapi sesiapa sahaja yang pernah mengajar atau menurunkan ilmu itu juga di panggil guru.
Alhamdulillah walaupun saya tidak bergelar guru, hampir setiap tahun saya mendapat ucapan selamat hari guru dari bekas-bekas pelajar yang pernah menghabiskan praktikal bersama saya. Rasanya hanya sedikit ilmu yang sempat saya curahkan pada mereka. Tetapi mereka tetap mengenang jasa saya. Terima kasih pada yang pernah mengucapkan selamat hari guru kepada saya. 
Selamat hari guru untuk semua yang  berkongsi dan menurunkan ilmu tidak kira  ilmu apa sekali pun, anda adalah guru kepada kami.

=
=======================================================================

Beli pelbagai Ebook berinformasi:http://bukuinternetonline.blogspot.com/

Anda ada produk atau bisnes? Ingin iklankan di internet di soho directory

lhttp://nazirahbugal.blogspot.com/p/pakej-iklan_6.htm

ingin buat tempahan kek /pastrties
whatsapp 016245674

No comments:

Post a Comment