Saturday 19 April 2014

Biskut lidah kucing

TEKS:NAZIRAH BUGAL
FOTO:NAZIRAH BUGAL

sebelum di bakar


ASSALAMMUALAIKUM.

Dapat inspirasi buat biskut lidah kucing ini dari kawan facebook. Tetiba dia upload gambar lidah kucing. Dan saya pun tetiba terasa nak mencubanya. Walaupun resipi biskut ni sudah lama saya simpan. Resipi ini saya dapat dari salah satu syarikat terkenal. Syarikat ini ingin mengetengahkan produknya iaitu planta margarine. Dan resipi ini saya telah tukar menggunakan butter. 

selepas di bakar 


Jika menggunakan planta ada rasa lebih sedikit masin. Dan bila di simpan lama rasanya akan sedikit bertukar. Ini berbeza jika kita menggunakan butter. Tapi untuk sesetengah biskut seperti semperit contohnya, agak sedap juga jika menggunakan planta.

Apa bezanya planta dan butter:
Secara ringkasnya, planta di perbuat dari lemak tumbuhan iaitu dari minyak kelapa sawit.

Sementara butter pula dari produk berasaskan tenusu. Boleh jadi dari susu lembu, kambing atau kerbau. Tetapi kebanyakan butter di pasaran adalah dari produk tenusu lembu.
Jadi untuk membuat biskut lidah kucing ini terpulang pada semua. Samaada ingin menggunakan planta atau butter.  Tepuk dada tanya hati. Akan datang saya akan konsikan resipinya ya.





SEKIAN. WASSALAM.

=======================================================================

UNTUK SEBARANG TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI SAYA  email
nazirahbugal@gmail.com
atau whatsapp:0162456742

INGIN SERTAI KAMI DI AKADEMI BOLEH BUAT LAWATAN DI SINI DULU
http://akademibekerjadirumah.blogspot.com/
Bergabung dengan kami!

INGIN BERIKLAN BOLEH LETAK DISINI

http://sohodirectory.blogspot.com/

Iklankan Bisnes Bersama Kami



No comments:

Post a Comment